Familjedag

Idag har vi varit på informationsmöte på dagis och sen när vi hämtat Alicia begav vi oss mot Kungens kurva. Vi tog en sväng genom Heron City (eftersom jag aldrig varit där), käkade och så och sen begav vi oss till IKEA. Fan vad stort det var! Och lite förvirrande. Tacka vetja Uppsalas Ikea där man relativt enkelt hittar det man söker. Det slutade med att vi inte shoppade någonting (ofta det händer), utan tittade på lite olika saker vi "behöver". Vi ska dock åka till Ikea i stan imorn när vi ända har bilen och köpa bl a en hylla till köket, ett nytt vardagsrumsbord (fungerar inge bra med glasskiva med ett litet barn) och en ny matta. Vi har planer på att måla om i köket som har en halvdassig beige färg just nu, till en fräsch vit..

Och igår blev vi ägare till en ny vagn:
Emmaljunga Scooter 2.0 Silver Check.
En riktig pärla! Tack!

 

Just ja! Har dragit på mig ett skönt ryggskott också. Stundtals gör det så ont att tårarna sprutar. Idag är det dock bättre, men igår kändes det värre än 50 timmars värkarbete och nästan 2 veckors pina efter kejsarsnittet. Not fun! Men det är min vanliga tur som jag alltid har. Undrar bara när den tänkt vända? Som tur är har jag ju min lilla gosiga familj.. På tal om familjen så går Alicia helt o hållet nu, förutom ibland på dagis när hon har bråttom och det går fortare att krypa. Envisa unge skulle såklart gå igenom halva Ikea idag.. Det kunde ha tagit en timme, nu tog det tre, närå inte riktigt, men fort går det ju inte ;)

 

I helgen blir det jobb och förhoppningsvis en middag och vin med lite tjejer :) Och nästa helg blir det minikräftskiva med familjen Kjellner/Nygren. Mysfaktor hög.

Nu måste jag vila ryggen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0