Dagisbaciller

Känns som man är ständigt förkyld nuförtiden, de envisa dagisbacillerna verkar komma om och om och om igen. Men det är väl som det brukar vara ;) Alicia sitter och tittar på TV, slår på sin lilla kassapparat och vrålar massa obegripliga saker. Lilla skruttan..
Idag har vi varit hos Jessie som fyller år idag och käkat tårta och snackat skit. I helgen var vi iväg på dagskryssning till Mariehamn med Carro, Kalle och Alice. Det var en mysig tripp som för en gång skull gick väldigt fort. Vi åt smaskig buffé och handlade lite öl. Älsklingen hittade även ett par billiga Converse :)

Alicia har börjat sova i "stor-flicke-säng". Vi har alltså tagit bort ena sidan på späljsängen så hon kan gå i och ur som hon vill. Och det kunde inte gå bättre. 4:e natten nu och det går helt fantastiskt! Jag har även satt upp fjärilar på hennes vägg som hon bara älskar. Bild kommer senare. Så nu eftersom hon sover som hön gör är det väl dags att fundera på en växasäng/barnsäng åt lilltjejen. Mycket för att det är bra att ha en stödbräda så hon inte ramlar istället för att vika upp madrassen eller ställa något för. Och jag har tittat lite på några som är intressanta:

Gulliver

Hensvik


Minnen

Jag tyckte alla var fina :)

Sen vill jag fixa till i vårt sovrum, det är det rummet vi har struntat lite i sen vi flyttade. Och jag trivs verkligen inte där, sover dåligt och det ekar :/ Det är väl dels för att vi har vit tapet med pärlemoränder, skulle kanske ha en lite mer mysig färg eller en fondtapet.. Det ska även in en byrå, och jag vill inte ha vilken byrå som helst, et ska vara en "dubbelbyrå"/skänk med gott om förvaring, helst svart/svartbrun. Och eftersom vi har Malmsäng så skulle det passa bra med en ur Malm-serien.
Denna allra helst!


Har tittat en massa på blocket och liknande men det är aldrig en svart som säljs eller så kostar de för mycket jämfört med antal år säljaren haft den.. Så nu fyller jag ju så passande till helgen :) Och jag kräver inte att någon ska köpa byrån åt mig, men en hjälp på traven med t ex ett presentkort på IKEA hade varit uppskattat ;) Annars önskar jag mig nog inte så mycket annat!

Det är en del att göra inför helgens fest också, det ska städas, skuras, dammas, planeras och tvätta sofföverdragen. Allt detta är så svårt när man har en liten jänta som har en klängig period så hon ska helst sitta hos en hela tiden. Supermysigt, men man får inget gjort alls! Och om jag städar ordentligt i veckan kommer det ändå vara stökigt på lördag. Det bästa hade varit om hon var på dagis på fredag, men man kan inte alltid få som man vill!

Och den 23:e kommer förhoppningsvis familjen hit och myser lite! De missar ju så otroligt mycket i utvecklingen hos Alicia när vi inte ses så ofta.

Nu ska jag laga lite mat och ta hand om min sjukling till älskling och mitt snoriga barn.
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0